Ο Λεωνίδας Καβάκος και ο Ηλίας Λιβιεράτος στο Ηρώδειο με Μότσαρτ και Μπετόβεν
Δεν περίμεναν κάτι λιγότερο από την εμπειρία που έζησαν όσοι βρέθηκαν χθες στο Ηρώδειο για τη σύμπραξη του κορυφαίου μας βιολονίστα Λεωνίδα Καβάκου και του μουσικού Ηλία Λιβιεράτου με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, υπό τη διεύθυνση του καταξιωμένου αρχιμουσικού Μιχάλη Οικονόμου. Περίμεναν λοιπόν – και αυτό απόλαυσαν – δύο απολύτως «διαβασμένους» σολίστες που κατάφεραν να εισχωρήσουν στην ουσία της μεγάλης μουσικής.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, του εορτασμού για την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής οι χιλιάδες θεατές άκουσαν αριστουργήματα των Μότσαρτ και Μπετόβεν: τη Συμφωνία για βιολί, βιόλα και ορχήστρα (K. 364) και την 7η Συμφωνία, αντιστοίχως. Η εκδήλωση την ίδια στιγμή μεταδόθηκε απευθείας από το Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και μαγνητοσκοπήθηκε, προκειμένου να μεταδοθεί από τα κανάλια της ΕΡΤ.
Με τον τρόπο της και αυτή η σύμπραξη, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, αποτελεί έναν αποχαιρετισμό στο Ηρώδειο, το οποίο κλείνει για εργασίες στο τέλος του μήνα. Γι’ αυτό και συμβολικά ξεκίνησε με την εισαγωγή «Κοριολανός» του Μπετόβεν: το πρώτο κομμάτι που έπαιξε η Συμφωνική της ΕΡΤ – τότε λεγόταν Ορχήστρα ΕΙΡ – στην πρώτη της εμφάνιση στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού στις 28 Μαΐου 1964. Στο ίδιο πλαίσιο του αποχαιρετισμού προηγήθηκε το αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι της Αμερικής, η συναυλία με έργα Αρβο Περτ, ενώ ακολουθεί εκείνη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με την «Ογδοη συμφωνία των Χιλίων» υπό τη διεύθυνση του Μιχαήλ Νεστερόβιτς.
