Мы в Telegram

Новости за 03.09.2023

(ویدئو) جریان زندگی در حیات وحش دربند مشکول

Fararu

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در شهرستان کوثر یکی از مناطقی است که گونه‌های نادر حیات وحش در آن دیده می‌شود و به دنبال همین حقیقت، محیط بانان این شهرستان با به کار گذاشتن دوربین‌های تله‌ای تصاویر زیبایی از گونه‌های حیات وحش این منطقه به ثبت رساندند.

پایتخت پس‏‏‌از تجزیه تهران

بررسی‌ها نشان می‌دهد، تجزیه استان تهران ۷تهدید برای پایتخت و استان جدید در پی دارد که مهم‌ترین آن، «شارژ بیشتر جمعیت سربار پایتخت» و «اختلال بیشتر در اقتصاد مسکن» هم در تهران و هم در استان جدید خواهد بود.

یادداشت‌های علم، جمعه ۱ آذر ۱۳۴۷: کار بامزه‌ای کردیم؛ با حقه بازی جواهری را از نمایشگاه جواهر تحویل گرفتیم

Entekhab

یادداشت‌های اسدالله علم: پریروز کار بامزه [ای] کردیم که این جا می نویسم. شاهنشاه می خواستند تکه جواهری به شخصی مرحمت کنند. از بخت بد آن جواهر در نمایشگاه جواهراتی بود که بر حسب امر شهبانو درست شده است و گرفتن جواهر از آن جا خیلی مشکل بود، آن هم توسط من. گوشه اش خیلی باز بود. یک خریدار خارجی پولدار پیدا کردم و آن قدر حقه بازی کردیم تا جواهر را تحویل گرفته تقدیم شاهنشاه کردم. خیلی خودشان هم خندیدند.

دیپلمات اسرارآمیز در تهران

Fararu

حسین امیرعبداللهیان عصر روز گذشته پس از دیدار با همتای ترکیه‌ای خود گفت: «گفت‌‌‌وگوهای خوب و مفیدی را با وزیر خارجه ترکیه درباره پیگیری توافقات دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در تهران داشتیم.» وی افزود: «در این دیدار درباره همه ابعاد گفت‌‌‌وگوهای صورت گرفته با یکدیگر تبادل‌نظر کردیم و اجرای برنامه جامع همکاری‌‌‌های آنکارا و تهران را که چند ماه پیش در سفر رئیس‌‌‌جمهور ترکیه به تهران انجام شد، مورد بحث قرار دادیم.»

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۲ شهریور ۱۳۷۹: غربی‌ها فکر می‌کنند دیدار کروبی با نمایندگان کنگره امریکا برنامه‌ریزی شده بود

Entekhab

خاطرات هاشمی رفسنجانی: گزارش‌ها را خواندم. غربی‌ها توجه زیادی به ملاقات آقای [مهدی] کروبی، [رییس مجلس]، با نمایندگان کنگره آمریکا نشان می‌دهند؛ فکر می‌کنند برنامه‌ریزی شده است. چمدان سفر را در دفترم بستم و ساعت ده به فرودگاه رفتیم و به سوی ساری پرواز کردیم. ساعت یازده ونیم، در فرودگاه [دشت‌ناز] ساری فرود آمدیم. بعد از مدتی تعطیلی فرودگاه برای توسعه، اولین پرواز آن هم با هواپیمای 707 بود که می‌نشست.

مطهری: نمی‌گویم روسری آزاد شود ولی در عمل سخت نگیریم/ حجاب سیاسی شده است، بهتر بود در چند ماه اخیر سکوت می‌کردیم

Fararu

علی مطهری: تقریباً در این چند ماهه آزادی بود و تعداد بی‌حجاب‌ها نسبت به کل کشور اصلاً زیاد نبوده است یعنی آن جوری که تصور می‌شد و یک عده ای تبلیغ می‌کردند که اگر حجاب اختیاری شود ۸۰ درصد خانم‌ها بی‌حجاب می‌شوند، اصلا چنین چیزی اتفاق نیفتاد. یا اینکه یک عده‌ای می‌گفتند در تیر و مرداد که هوا گرم است لختی و برهنگی زیاد خواهد بود. ولی غیر از موارد نادر چیزی دیده نشد. حداکثر این بود که روسری را انداختند و روسری هم روی گردنشان است و لختی و عریانی را من که ندیدم و اگر هم بوده است خیلی کم و محدود بوده است.

اطلاعات ۱۹ کارگزاری بیمه، به قیمت ۴ میلیارد تومان به فروش گذاشته شد

Entekhab

هک بیش از ۱۱۵ میلیون ذخیره اطلاعات شرکت‌های بیمه؛ خبری که ساعاتی پس از اعلام خبر هک و افشای اطلاعات کاربران و راننده‌های تپسی، از یک منبع مشابه، منتشر شد. در این خبر، اطلاعاتی شامل «نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، کد ملی و شماره شناسنامه و شماره تلفن» مشترکان ۱۹ شرکت بیمه در کشور با قیمت ۸۱هزار دلار به فروش گذاشته شده است. تا این لحظه، «مجید مشعلچی فیروزآبادی»، قائم‌مقام بیمه مرکزی تنها مسوول در صنعت بیمه کشور است که در مورد این حادثه صحبت کرده است. او ضمن تایید به سرقت‌رفتن اطلاعات بیمه... Читать дальше...

روایت اطرافیان روح الله زم از روش به دام افتادنش‌

Tabnak

روایت اطرافیان روح الله زم از روش به دام افتادنش‌ سخن به میان آوردند و گفتند نزدیک‌ترین دوستان زم از نفوذی‌های جمهوری اسلامی بودند که او را به عراق کشاندند. اظهاراتی شخصی که مستندی درباره زم ساخته و به شدت به او نزدیک بوده، از میزان نفوذ ایران و ناتوانی سرویس اطلاعات فرانسه برای حفظ این دارایی‌اش می‌بینید و می‌شنوید.

СМИ24.net — правдивые новости, непрерывно 24/7 на русском языке с ежеминутным обновлением *